Szkolenia

XII Studenckie Forum Jakości

Szkolenia | Sobota 02.12

A1 – Rola Studentów w systemie JK

Waldemar Wojna

Członek Rady Wykonawczej Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej, kierujący pracami komisji ds. dydaktyki i jakości kształcenia. Studencko związany z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetem WSB Merito w Poznaniu. Od 2018 roku zaangażowany w samorządność studencką. W tym czasie reprezentował głos studencki w Uniwersyteckiej Radzie ds. Kształcenia oraz przez blisko 2 lata pełnił funkcję przewodniczącego Komisji Spraw Studenckich i Jakości Kształcenia. Od listopada 2022 roku jest również ekspertem ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Swoje doświadczenie nabył przede wszystkim koordynując IX i XI edycję konferencji Studenckie Forum Jakości, szkoląc w tematyce jakości kształcenia oraz koordynując lub angażując się w prace przy ponad 30 wydarzeniach związanych z samorządnością studencką.

A2 – Naruszenia regulaminu studiów – Jak przeciwdziałać i pomagać – doskonalenie JK poprzez regulaminy i ich stosowanie

Mateusz Kuliński

Rzecznik Praw Studenta, Ekspert do spraw szkolnictwa wyższego z doświadczeniem akademickim oraz w administracji publicznej (Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego), członek organów przedstawicielskich szkolnictwa wyższego (Rada Główna Nauki i Szkolnictwa Wyższego), ekspert w gremiach eksperckich (Polska Komisja Akredytacyjna), nauczyciel akademicki z doświadczeniem w organach kolegialnych szkół wyższych oraz organach zarządzających. 

A3 Panel – Jak mogą studenci efektywnie zmieniać jakość kształcenia?

Karol Wundziński 

Mgr Karol Wundziński, ekspert ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej, wieloletni członek i Przewodniczący Komisji Dydaktyki i Jakości Kształcenia oraz Komisji Organizacyjno-Prawnej Zarządu Samorządu Studentów UAM, wieloletni członek Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia na UAM. Dwukrotnie nagradzany za swoją działalność na rzecz środowiska Akademickiego nagrodą Santander Społecznik Roku. 

B1 – Jak ewaluować? – Metody zbierania danych od studentów

prof. UAM dr hab. Agnieszka Jeran

Socjolożka (dr hab.), psycholożka (mgr) i towaroznawczyni (mgr inż.), od 2007 roku zaangażowana w sprawy jakości kształcenia – od tworzenia programów studiów, przez monitorowanie nauczania (opinie studentów, hospitacje) po kilkukrotne spotkania z PKA w czasie wizytacji. Aktualnie prodziekan ds. kształcenia na Wydziale Socjologii UAM. Badawczo zainteresowana m.in. rynkiem pracy, wolontariuszami i losami absolwentów, a dydaktycznie metodami badań i metodami analizowania wyników badań, z ukierunkowaniem na procedury mieszane – łączące różne typy danych, źródła i metody. 

B2 – Projekty w JK – propagowanie przez działanie 

Karol Wundziński 

Mgr Karol Wundziński, ekspert ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej, wieloletni członek i Przewodniczący Komisji Dydaktyki i Jakości Kształcenia oraz Komisji Organizacyjno-Prawnej Zarządu Samorządu Studentów UAM, wieloletni członek Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia na UAM. Dwukrotnie nagradzany za swoją działalność na rzecz środowiska Akademickiego nagrodą Santander Społecznik Roku. 

B3 Panel – Projakościowe inicjatywy szerzenia kultury jakości kształcenia 

Julia Przybyłowska

W 2019 roku rozpoczęła się moja samorządowa ścieżka – właśnie przez Studenckie Forum Jakości. Jako wolontariuszka wspierałam organizację strefy chillu, a dziś już jako przewodnicząca i szkoleniowczyni – mogę podzielić się swoją wiedzą. W 2022 roku ukończyłam Szkołę Trenerów PSRP, aby szkolić się w tym… jak szkolić! Od tamtego czasu spędziłam mnóstwo godzin z samorządowcami_czyniami z całej Polski i realizuje się również trenersko. Oprócz tego – od początku bieżącego roku jestem przewodniczącą Komisji Rewizyjnej Forum Uniwersytetów Polskich. Zawodowo zajmuję się marketingiem i komunikacją, a po godzinach oddaję się gotowaniu. Nie pogardzę również kubkiem dobrej kawy czy herbaty.

C1 – Umiędzynarodowienie Jakości Kształcenia 

Joanna Maruszczak

Ekspertka Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz członkini Zespołu do spraw mikrokwalifikacji w obszarze szkolnictwa wyższego przy Ministrze Edukacji i Nauki. Swoje doświadczenie zdobywała, pełniąc funkcje, na poziomie uniwersyteckim, krajowym oraz międzynarodowym. W latach 2019-2020 była Przewodniczącą Samorządu Studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, następnie w latach 2021-2022 była członkinią Rady Wykonawczej Parlamentu Studentów RP oraz członkinią Rady Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, aby swoją działalność studencką zwieńczyć w strukturach Europejskiej Unii Studentów jako koordynatorka ds. członkowskich, a następnie członkini Rady Wykonawczej. 

C2 – O studenckiej JK z innej perspektywy 

prof. UAM, dr hab. Renata Jastrząb

Polska chemiczka, dr hab. nauk chemicznych, kierowniczka Zakładu Chemii Koordynacyjnej i Laboratorium ds. Dydaktyki Chemii i Kontaktów z Otoczeniem Społecznym oraz członkini Rady Dyscypliny – Nauki Chemiczne i Polskiego Towarzystwa Chemicznego. Badawczo zajmuje się m.in.: badaniami potencjometrycznymi i spektralnymi fosforylowanych pochodnych bioczasteczek, konkurencyjnością jonów metali w reakcjach kompleksowania w układach zawierających kwasy alfa- i beta- hydroksylowe, właściwościami koordynującymi kwasu hialuronowego, nikotynowego oraz foliowego oraz określenie ich wpływu na procesy zachodzące na poziomie molekularnym oraz preparatyką materiałów podłożowych wykorzystywanych w spektroskopii SERS. Jako Prodziekan ds. Studenckich na Wydziale Chemii UAM zajmuje się takimi aspektami jak: jakość kształcenia i akredytacja kierunków studiów, sprawy socjalno-bytowe studentów, praktykami studenckimi czy też kształceniem ustawicznym i e-learningiem.

C3 – Przyszłość Jakości kształcenia – czego oczekują studenci?  

Mikołaj Łukomski 

Student historii oraz filozofii w ramach Międzyobszarowych Studiów Indywidualnych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z jakością kształcenia związany od początku swoich studiów, kiedy zaangażował się w działania Rady ds. Kształcenia Szkoły Nauk Humanistycznych. Szczególnie zainteresowany zagadnieniem indywidualizacji procesu kształcenia. Członek Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia oraz wieloletni działacz Komisji Dydaktyki i Jakości Kształcenia.  W bieżącym roku pozytywnie przeszedł proces rekrutacyjny na eksperta ds. studenckich Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Zaangażowany w X oraz XI Studenckie Forum Jakości chętnie wraca do najważniejszego wydarzenia studenckiego ruchu projakościowego.